İLAHİ ADALETİN,
BEDELLER ÖDENEREK GERÇEKLEŞTİĞİNİN BİLİNCİ
Birisi öldüğü zaman sıklıkla onun
acılarından kurtulduğunu söylersiniz,
ancak bu her zaman için doğru değildir.
Ruhsal beden olarak
artık fiziksel acılarınız olmayacaktır
fakat yapmış olduğu hatalar nedeniyle
daha şiddetli manevi acılara maruz kalabilir
ve tekrar varoluş aşamasında
daha da mutsuz olabilir.
Sahip oldukları zenginlikleri
bencilce kullanan kişi
ekmeğini dilenmek zorunda kalabilir
ve yoksulluğun her türlü sıkıntısını yaşayabilir,
kibirli bir insan
her türlü aşağılanmaya maruz kalabilir,
otoritesini kötüye kullanmış
ve kendisine tabi insanlara
kötü muamele etmiş bir insan da
kendisinden daha katı bir başka insana
tabi olmak zorunda kalabilir.
Yaşamın getirdiği zorluk ve sıkıntılar,
mevcut hayatta yapılan hataların
sonucu değilse eğer,
önceki varoluşlarda yapılanların
telafisi niteliğindedir.
Sonuç olarak, dünyevi hayatı esnasında,
tutkularını tatmin edebildiği için
kendisini mutlu olarak gören kişi
tekamülü için çok az çaba harcar.
Bu geçici mutluluk hali ise
genellikle mevcut yaşam dahilinde
ya da aynı derecede maddi imkan içeren
bir başka varoluşta mutlak surette telafi edilir.